30 april 2023

Lentemiddag 2023

ONZE LENTEMIDDAG!

Op vrijdag 21 april bood het bestuur van onze Seniorenvereniging haar leden een ontspanningsmiddag aan: de Lentemiddag.

Onze eerste grote activiteit van dit jaar en wel in de grote zaal van “Het Kwartier”.

De verwachtingen waren hooggespannen: iedereen voelde een beetje, dat  het allemaal heel anders zou worden dan in de Beiaard,waar we vele jaren lang zo “thuis” waren.

De gastvrouwengroep was er klaar voor om op deze vrijdag acte de présence te geven.

De dag ervóór werd er overigens al heel hard gewerkt om de zaal in te richten.

De mannen van onze werkgroep sjouwden met tafels en stoelen, een viertal gastvrouwen was bereid om de aankleding te verzorgen.

En dat liep gesmeerd! De zaal zag er mooi uit: tafels gedekt met een kleedje, bloemetjes in een vaasje en de kopjes een schotels al “in de aanslag”.

Vrijdag om 13.00 uur gingen de deuren van de zaal open en wandelden de eerste bezoekers  naar binnen: sommigen nieuws

gierig om zich heen kijkend en ook bewonderend, want wat was dit een immense ruimte!

Met wat aanloop-hindernissen voorzagen de 12 gastvrouwen alle aanwezigen van een kopje koffie of thee met een punt lekkere vlaai!

Het was, heel eerlijk gezegd, wel even passen en meten, schipperen en vooral improviseren!

De talrijke  rollators moesten in een apart zaaltje geplaatst worden, in de hoek van de zaal was het een drukte van belang, want vanuit dat kleine hoekje  moesten heel wat bordjes met vlaai bezorgd worden bij de gasten! Maarrr….de gasten zaten niet op een droogje!

Na het welkomstwoordje van de voorzitter en een tweede kop koffie traden de heren van de “Stroatzangers” op; eerst met een eigen repertoire en na een  korte pauze waarin iedereen kon genieten van ook nog een drankje, zong men uit volle borst mee met liedjes uit een bundel.

De middag was goed verlopen en de gasten hebben kunnen drie  uurtjes ontspannen kunnen genieten en konden deze middag tevreden navertellen bij hun thuiskomst.

Voor meer foto’s klik op: lenteviering.

Inge Veenhuizen.