13 februari 2023

DE WIJKBEZORGERS

Er is een grote groep vrijwilligers bij de Senioren Vereniging Asten en Ommel, die rustig en een beetje op de ”achtergrond” ontzettend goed werk verricht. Graag wil ik daar toch eens de aandacht op vestigen, in het bijzonder voor de nieuwe leden onder ons.

Het zijn de mannen en vrouwen van onze vereniging, 60 jaar en/of  ouder, die er iedere maand voor zorgen, dat u op de hoogte komt van  het laatste KBO-nieuws. Corona-jaren of niet, zij hebben de bladen bij u aan huis of appartement bezorgd. Nationale griepepidemie of niet: u vindt het blad in uw brievenbus.

Door weer en wind, kou of hitte, ze lopen, fietsen of rijden eerst naar het afhaalpunt ,waar de bladen in keurige stapels, voorzien van hun wijknummers, al klaar liggen, doen  de bladen in de (fiets) tassen en zorgen ervoor dat diezelfde dag het leesvoer bij u in de bus komt.

Het is een geweldige, fijne, hechte groep mensen, die zonder morren hun belangrijke  vrijwilligerswerk doen.

Niet voor zichzelf, maar voor al die 1400 leden, voor wie de “ONS” en de Luidklok een maandelijkse hoeveelheid informatie

en  leesstof bevatten, die ze niet willen missen. Degene die dit allemaal in goede, ik kan uit eigen ervaring wel zeggen, perfecte banen leidt, is Mevr.Rina Slaats. Zij beheert de ledenadministratie, ontvangt de koerier die iedere maand de stápels “ONS”-en aflevert, ze zorgt voor t

wee vrijwilligers die de Luidklok in de “Ons” steken, houdt bij wie het lidmaatschap om wat voor reden dan ook, opzegt, ze houdt contact en bovenal goede binding met de wijkbezorgers, die altijd bij haar terecht kunnen, mochten ze problemen ondervinden bij het bezorgen van de bladen.

Want net als een postbode moeten ook onze wijkbezorgers af en toe hindernissen nemen: brievenbussen zijn of te hoog of te laag, of zitten verstopt achter een klimophaag, staan makkelijk aan de weg of moeilijk te bereiken via trapjes of een kronkelpaadje, hebben hardnekkige “borstels” of een blaffend hondje in de hal….

Toch zult u deze groep er zelden of nooit over horen klagen. Ze doen gewoon dit vrijwilligerswerk, omdat ze weten, dat ze er de leden van onze “KBO” een groot plezier mee doen.

Daarom dit stukje als een welgemeende PLUIM voor al jullie werk, maand in en maand uit. Dit zijn onze noeste bezorgers op een rij.

Rina en Wijkbezorgers: BEDANKT !

Inge Veenhuizen.