14 oktober 2022

Onze 80-plussersmiddag.

Vrijdagmiddag 7 oktober j.l was het de Nationale Seniorendag.

“Nationaal” omdat ooit, een paar jaar geleden, deze dag in het leven geroepen werd, om diegenen die al 80  jaar of langer op deze aardbol rondlopen eens extra  te verwennen.

Kijk maar eens naar het jaartal, waarin zij geboren zijn: het zijn allersterksten onder ons. die inmiddels al heel beleefd hebben en dus heel wat levenservaring hebben opgedaan.

De KBO-werkgroep Vieringen en Activiteiten had zijn best gedaan om er voor de aanwezigen een lekkere, fijne en gezellige middag van te maken.

De zaal van de Beiaard werd netjes ingericht, men kon vanaf 12.30 uur naar binnen, maar zoals wel eens vaker gebeurt, de eersten meldden zich al om 12.00 uur.

Dat zij even elders moesten wachten, vormde geen probleem: ze wilden uiteraard de gastvrouwen die nog razend druk bezig waren met alles voor te bereiden, niet voor de voeten lopen!

Meer dan 100 KBO-leden hadden zich opgegeven voor deelname, enkelen moesten helaas door ziekte afhaken.

Aan mooie, vrolijke en netjes gedekte tafels werd iedereen (na een welkomstwoord van  voorzitter Theo Martens en wethouder Janine Spoor) voorzien van een kop heerlijke tomatensoep, een rijk gevuld pasteitje en een fijne broodmaltijd.

Dit alles werd met geweldige inzet van onze gastvrouwen geserveerd.

De eerste act van de “Carolientjes”uit Ommel viel goed in de smaak: 2 nonnetjes doen het altijd leuk als act op het toneel.

Na een korte pauze, kon men onder het genot van een drankje genieten van het tweede optreden van de “echte Carolientjes”.

De twee dames traden nu als Songfestival-zangeressen op, terwijl een van de zangeressen tussen het publiek door liep met enkele quizvragen, die bij een goed antwoord beloond werden met een aardig prijsje.

En de zangnummers? Die kon iedereen nog bijna foutloos meezingen!

Ook werd tijdens het optreden onze vrijwilliger-bij-uitstek de hr.Toon vd Pol terecht in het zonnetje gezet,beloond door de Carolientjes en het publiek met ons volkslied en een lintje.

Toon verdiende dat ook: het is een man die nog steeds op hoge leeftijd ongelooflijk veel vrijwilligerswerk doet.

Om half vijf eindigde de middag,waarbij de gasten met een heel voldaan gevoel en complimenten uitdelend afscheid namen.

Bestuur en Werkgroep konden tevreden terugkijken op een zeer geslaagde 80-plusmiddag.

De aller-allerlaatste in onze oude vertrouwde Beiaard…..

Ingezonden door Inge Veenhuizen.