27 februari 2024

Onze spellenmiddag.

Na 3  maanden afwezigheid door een ongelukkige val thuis,werd ik door vriendin Gre Döpping maandag 19 februari per auto naar ’t  Kwartier gereden.

Eindelijk weer eens de spellenmiddag beleven!

Mensenlief,wat had ik er zin in,om eindelijk ff ergens anders te kunnen zijn dan in je uppie thuis met wandelstok en de vele vloertegels die ik dagelijks moest bewandelen,om de nodige “beweging”te krijgen.

En wat werd ik toch door iedereen warm welkom geheten!

Daar waren ze dan: onze spelliefhebbers: regen,wind en nattigheid trotserend om een middagje anderen te ontmoeten en het favoriete spel te spelen.

Ik stond  stomverbaasd,dat er maar liefst twintig dames en een heer binnen kwamen!

Als ik bedenk,dat járen geleden Mevr.Miet Berkers en ik gingen starten met zo’n middag in de Beiaard.

Met pijn en moeite kwamen er drie,hooguit vier,soms vijf  belangstellenden op af !

Maar we bleven volhouden,want we voelden toch ,dat er bij onze KBO-leden best wel behoefte was aan zo’n brokje ontspanning. ”De aanhouder wint” zegt een spreekwoord.

En eerlijk gezegd: er is weinig of niets aan het concept veranderd.

Er worden een middag en een tijdstip bepaald,in een kast moeten enkele spellen ligggen of  iemand neemt een eigen spel mee, we zoeken een tafel en we gaan beginnen!

Van de Beiaard verhuisden we het afgelopen jaar naar ’t Kwartier en ook hier werd de weg er naar toe gevonden.

En ik zeg nogmaals:ik vind het zó gewéldig,dat er tegenwoordig ruim twintig spelliefhebbers op af komen!

Er is spanning,er is plezier.Bij sommigen ontstaat de slappe lach,wat altijd aanstekelijk werkt!

Ach,het is eigenlijk zo eenvoudig: gewoon twee uurtjes bij elkaar komen op elke tweede maandag van de maand,om even de zorgen van alledag te vergeten,om anderen te zien,anderen te ontmoeten,samen te praten bij een koffietje of thee’tje en natuurlijk: het  spannende spel te spelen!

Voor meer foto’s klik op spelenmiddag.

Wie weet trekken we anderen ook over de streep om mee te doen! Voor iedereen was het ook ooit een eerste keer.

Inge Veenhuizen.