13 mei 2023

Bezoek aan de Veluwse Hoeve

Bezoek aan Zorgboerderij Veluwse Hoeve in Heusden.

Woensdag middag 10 Mei gingen we, 36 leden van de Seniorenvereniging Asten en Ommel op bezoek bij Zorgboerderij “De Veluwse Hoeve” in  Heusden. Ondanks de slechte weersvoorspelling kwamen veel bezoekers sportief met de fiets.

We werden om 2 uur op een bijzonder gastvrije manier ontvangen door de eigenaren Sylvia en Mark Haasen. We genoten van de koffie en thee met gebak uit eigen keuken, gebakken met de vrijwilligers en de wekelijkse gasten.

Vervolgens gaf Sylvia uitleg over de Zorgboerderij, o.a. de werkwijze, de dagindeling met de gasten, de activiteiten, de regeldruk en de veiligheid van de gasten. Ook kwam aan de orde hoe de aanmelding in zijn werk gaat, de  indicatie, de eigen bijdragen en de samenwerking met de gemeenten met de WMO en andere instanties. Aansluitend maakten de aanwezigen volop gebruik van de mogelijkheid tot vragen stellen, wat blijk gaf van betrokkenheid.

Ter afsluiting  maakten de gasten in groepjes, met uitleg, een wandeling door de aangrenzende tuin. We genoten van de mooie aankleding, het landschappelijk uitzicht, de planten en bloemen en de aanwezige dieren.

Tegen 4 uur keerden we weer huiswaarts. Met uitzondering van een lekke bandrijdster kwamen we allemaal weer droog thuis.

Het was een bijzonder fijne en interessante middag. Dank aan allen die dit mogelijk maakten.

Bekijk alle foto’s

Verslag Tiny Leenders v.d. Beuken bestuurslid.