2 november 2022

Bezoek bij het Eetpunt in Ommel

Tijdens een van de laatste spellenmiddagen vroeg ik mijn scrabble-maatje Gré Döpping, of  zij niet eens met mij wilde gaan eten bij het Eetpunt in Ommel.

Zó vaak hadden we erover gelezen in de Luidklok…zó vaak vroegen ze daar aan de KBO-leden om ook eens gezellig in Ommel te komen.

En ik dacht: ”Waarom niet? Ommel hoort bij Asten, hoort bij onze KBO-afdeling, waarom gaan we dat niet eens proberen?”

Gré was er wel voor te porren evenals twee andere KBO-leden: Riek van Leuken en Annie Arts, We spraken af om dit op woensdag 26 oktober te doen.

Gre pikte mij thuis met de auto op, Annie en Riek hadden eigen vervoer.

Om 11.45 uur precies liepen we het eetzaaltje van de Kluis binnen, waar al zo’n 6 KBO-leden van Ommel aanwezig waren, wachtend op een lekkere maaltijd.

Een praatje was vlot gemaakt, we maakten kennis met elkaar (hoewel er al bekenden bij zaten!) en wisselden wat gegevens uit, ik bewonderde enkele prachtig gemaakte werkstukken, gemaakt door de hobbygroep: verdraaid knap gedaan!

Op een white-bord stond het menu van die dag en allengs kwamen er nog enkele liefhebbers van een aangeboden maaltijd het vertrek binnen.

De twee vrijwilligers aldaar, moesten heel wat  loopwerk verzetten om voor de ongeveer 13 aanwezigen de maaltijd te presenteren op de netjes gedekte tafels.

De bloemkoolsoep lieten we ons goed smaken, evenals de zachtgekookte krielaardappeltjes met blinde vink en jus, gekookte boontjes en een toetje als dessert.

Het voelde rustig, vertrouwd en ook best gezellig aan, terwijl over en weer nieuwe ideeën ter tafel kwamen en wensen voor het nieuwe KBO-jaar.

Het feit, dat ik die dag lekker zelf geen eten hoefde te koken,  maakte, dat ik met een tevreden gevoel naar huis kon gaan.

Met de belofte overigens, d t dit best voor een herhaling vatbaar was!

Eén afspraak staat al genoteerd!

Op woensdag 30 november hoop ik er weer te zijn!

Beste mensen van het Eetpunt  in Ommel: dank je wel voor jullie gastvrijheid, jullie inzet  om er voor anderen te zijn!

Klik hier voor meer foto’s.

Ingezonden door: Inge Veenhuizen.