26 juni 2022

Op reis

We zijn dus op dinsdag 7 juni met de seniorenvereniging  naar Oudenbosch vertrokken.  Daar aangekomen hebben we even koffie  gedronken met iets lekkers erbij. Daarna hebben we een rondleiding van een gids gehad in de basiliek. Het is een kleinere uitvoering van de Sint Pieter in Rome, dus kun je nagaan hoe groot die dan wel niet is. De basiliek is een flink groot gebouw, dus er viel wel wat te lopen. Het is een mooie kerk maar het is niet

alles goud wat er blinkt en wel letterlijk. Het is koper en een hoop pilaren zijn van beton;, wel mooi gemaakt , maar toch geen marmer. Ook de buitenkant is

indrukwekkend ! Het is moeilijk om hem helemaal op de foto te krijgen.

Daarna zijn we in Sint Annaland op de boot gegaan en hebben daar geluncht, terwijl de boot  begon te varen. Na een tijdje kwamen we aan bij de Galgenplaat om  naar de zeehondjes te kijken. Iemand zei dat het tegen vloed was, waardoor de plaat kleiner was, maar we hebben we de zeehondjes goed kunnen bekijken. Nadat we onder de Zeelandbrug door zijn gevaren voer  de boot naar Zierikzee, waar we de silhouetten van de molen, de kerk en nog andere gebouwen al konden zien. Ondertussen ging de zon steeds meer schijnen; het werd zelf behoorlijk warm !

We kregen anderhalf uur om Zierikzee te bekijken Het is een leuk stadje met veel oude, mooie gebouwen,  maar soms gingen we maar de schaduw wat opzoeken. In de haven liggen veel zeilschepen, ook  leuk om te zien

Tenslotte  hebben we lekker gegeten in Terheijden en waren we rond 21.15 uur weer terug in Asten.

Het was een lange, doch mooie reis !!

Klik hier voor meer foto’s

Een berichtje van Iefje Timmer.