16 mei 2022

Scootmobiel berijders Attentie

Beste scootmobiel berijders

Ook in 2022 organiseren wij weer scootmobieltochten. Je mag hieraan deelnemen als je noodgedwongen gebruik moet maken van een scootmobiel, Je hoeft geen lid te zijn van de Seniorenvereniging Asten/ Ommel dat kan altijd nog natuurlijk.

Voor meer informatie over een eerste deelname of meer informatie hierover klik op info

Enige voorwaarden tot deelname zijn er echter wel:

Met een volle accu aan de start verschijnen. Bandenspanning 3,5 bar. Aangepaste snelheid 13 km per uur.

Haalbare af te leggen kilometers moet minimaal 25 km zijn, (gerekend vanaf vertrek thuis tot aankomst thuis), haalt Uw scootmobiel deze afstand niet dan is het raadzaam dat U niet deelneemt.  Voldoende geld op zak voor drank onderweg want niet altijd is er gratis koffie of thee of andere consumpties.

U wordt begeleid door enthousiaste vrijwilligers waaronder E.H.B.O.  en mensen met enige technische kennis van scootmobielen. De groep staat onder leiding van Cor Verhagen die al meer dan 12 jaar de tochten uitzet in de fraaie omgeving van Asten met bezoeken aan b.v. aardbeien – paprika telers.

Dus wat let U neem deel aan een of  meerdere tochten. De datums volgen hieronder:

Op woensdag 15 juni vindt vanaf 13.30 uur de 3e scootmobiel tocht plaats. Deze tocht was gepland op 20 july. (zie luidklok April).

De verrassingstocht die gepland was voor de maand juni wordt verplaatst naar de maand july en vindt plaats op zaterdag 16 july. Op 20 july dus geen tocht. Deelnemers en vrijwilligers vermeldt dit a.u.b. in uw agenda.

Verrassingstocht zaterdag 16 july 2022.  Voor deze tocht kan men zich voor 1 july opgeven bij Cor Verhagen Burgemeester Ruttenplein 303 5721 DZ Asten email vermana@chello.nl tel. 0493-692782 .

In verband met bestellingen van o.a. lunchpakketten is opgave verplicht en is na 1 july niet meer mogelijk. Iedereen die noodgedwongen
gebruik maakt van een scootmobiel kan evenals aan alle andere tochten hieraan deelnemen men hoeft geen lid te zijn van de seniorenver. Asten/Ommel. Na opgave ontvangt u van ons nadere informatie. Waar we heen gaan houden wij voorlopig geheim. Wel kunnen wij U vertellen dat de Gebr. Hoefnagels met een vrachtauto om 11 uur v. m. klaar staan bij sporthal “de Schop”, waarna scootmobielen en fietsen worden geladen. De deelnemers reizen mee in de auto van de vrijwilliger of mogelijk eigen vervoer. U dient er rekening mee te houden
dat niet alles gratis is dus zorg voor voldoende euro’s. Informatie over deze tocht en alle tochten van seniorenver. Asten/Ommel kunt u ontvangen bij Cor Verhagen zie voor adres bij opgave boven.

Graag tot ziens bij deelname aan onze tochten

Alle nadere inlichtingen over deze tochten:  Cor Verhagen Burgemeester Ruttenplein 303, 5721 DZ Asten  tel. 692782  email vermana@chello.nl