7 februari 2022

Dienstverlening door Wlz-adviseur

Beste leden

Dit is de tijd van het jaar dat de contributie voor het lidmaatschap van de KBO-Afdeling en KBO-Brabant wordt geïnd. Helaas is dat ook vaak het moment dat lidmaatschappen ophouden wegens overlijden eerder dat jaar of wegens opname in een verpleeghuis. Als blijkt dat een van de partners is opgenomen, kan het voor de achterblijvende partner verstandig zijn om advies in te winnen bij een vrijwilliger van ons Wlz-team: wat te doen met de AOW, kiezen voor een alleenstaanden- of een gehuwden AOW? De hogere alleenstaanden-AOW lijkt aantrekkelijk, maar kan grote nadelige financiële gevolgen hebben. De vrijwilligers van ons Wlz-team kunnen precies uitzoeken wat in de betreffende situatie de juiste keuze is.

Bevindt u zich of gaat u zich bevinden in een dergelijke situatie, dan kunt u gebrukken maken van de tamelijk nieuwe dienstverlening van KBO-Brabant. Er zijn al de nodige financiële rampen voorkomen en zelfs teruggedraaid dankzij onze Wlz-adviseurs.

Bent u geïnteresseerd in  een gesprek en advies, dan kunt u contact opnemen met KBO-Brabant: (073) 644 40 66. Naam en telefoonnummer worden genoteerd en iemand van het Wlz-team neemt dan contact op. Het uitbrengen van een advies vergt doorgaans twee bezoeken. Ter dekking van de onkosten die de Wlz-vrijwilliger maakt voor kopieer-, telefonie- en reiskosten, rekenen we een eigen bijdrage van in totaal 25 euro per adres, direct te betalen aan de Wlz-adviseur.

Het bestuur van KBO Brabant.