12 november 2021

Doorstart voor Blij(f) Actief

Doorstart voor Blij(f) Actief Ommel

Op woensdag 27 oktober hebben de gasten en vrijwilligers van Blij(f) Actief Ommel afscheid genomen van Tonny de Boer en Annelies Dittner. Beiden hebben deze voorziening in de Kluis mede opgericht. Vele jaren hebben zij de kar getrokken. Mede door hun inzet kunnen ouderen uit Ommel en Asten elkaar op de woensdag ontmoeten.

De dagactiviteiten blijven onder de vlag van seniorenvereniging Asten en Ommel. Theo Martens is hier als bestuurslid de opvolger van Annelies Dittner en is nu medeverantwoordelijk voor Blij(f) Actief. Riny Smeets neemt de taak van coördinator van Tonnie de Boer over.  De gasten zijn blij dat hun gezamenlijke maaltijd en de gezellige middag in stand blijven. De maaltijden worden verzorgd door Feesterij ‘t Lijssels Vertier. Na de maaltijd is de mogelijkheid om even te ontspannen in de relaxstoelen. Daarna is er tijd om deel te nemen aan activiteiten. Voor spel, hobby en een gesprek zijn voldoende materialen beschikbaar. De vierde woensdag van de maand wordt de grote mat uitgerold in de aanpalende zaal, waar de vrijwilligers klaar staan om samen met u een spel koersbal te spelen. Heeft u extra zorg nodig in verband met geheugenproblemen of eenzaamheid? Deze voorziening voor u met of zonder WMO-indicatie kan wellicht uitkomst bieden. De vrijwilligers zorgen samen met u voor een aangename middag.

Heeft u zin om eens te komen kijken? U bent van harte welkom. Iedere woensdag zijn we geopend van 11.30 uur tot 16.30. De koffie staat klaar.

Riny Smeets.