24 maart 2020

Woonproject op locatie De Beiaard

Geachte heer, mevrouw,

Wellicht heeft u al over de plannen gehoord. Op locatie De Beiaard (Lienderweg/Ceresstraat) in Asten wordt, nadat het nieuwe gemeenschapshuis in Asten gereed is, een woonproject met zorg volgens het concept Ons Thuys gerealiseerd. Vastgoedregisseur b.v. gaat dit project realiseren.

Het idee is dat mensen in een heel plezierige woonomgeving met elkaar oud kunnen worden. Zorg is aanwezig voor de mensen die dat nodig hebben. Anders dan in verzorgings- of verpleegtehuizen mogen de partners, die geen zorg nodig hebben, meeverhuizen. Het is in zekere zin zoals vroeger het bejaardenhuis werkte, maar Ons Thuys is veel moderner en passender bij de wensen van de mensen die er met elkaar willen gaan wonen.

Omdat we wel zorg willen garanderen is een voorwaarde dat één van de toekomstige bewoners, van een echtpaar, een lichte zorgvraag heeft (ZZP-indicatie 4 of hoger). Maar we willen vooral een mooie, gezellige woonomgeving realiseren samen met de toekomstige bewoners, waarbij elkaar ontmoeten centraal zal staan.

Daarom willen we graag van u weten of dit idee u aanspreekt. Eveneens zouden we graag weten wat voor uw voorkeuren zijn qua gebouw, activiteiten, sfeer en zorg om dit project te laten aansluiten bij uw wensen. Mocht ons woonproject op dit moment voor u te vroeg of te laat komen, dan willen wij u toch vragen of u eens wilt meedenken zonder dat u hier komt te wonen. Uw mening en ideeën zijn waardevol voor vergelijkbare woonprojecten in de toekomst.

We vinden vroegtijdige betrokkenheid en input van de toekomstige bewoners (en omwonenden) belangrijk. Er ligt momenteel nog niks concreet vast, behalve dat er een nieuw woongebouw gaat komen. Dat betekent voor u dat uw ideeën er echt toe doen! Bovendien staat de gemeente Asten volledig achter dit woonproject.

Met dit onderzoek willen we graag samen met de gemeente Asten en u als inwoners komen tot een mooie woonomgeving waar u samen oud kunt worden. Wij hopen dat het idee u aanspreekt en dat u de enquête invult om met ons mee te denken. Gelieve de enquête in te vullen voor maandag 6 april 2020.

Woont u nog zelfstandig thuis? Kies dan deze enquête:

Woont u in een zorginstelling? kies dan deze enquête:

Alvast dank en met vriendelijke groeten,

Vastgoedregisseur b.v.                                                                Gemeente Asten